Massage is gewoon fijn en kan een heerlijk kadootje zijn aan jezelf of voor een ander. Maar daarnaast is het ook een oude natuurlijke geneeswijze die we al tijden kennen. Het kan, ook preventief, helpen bij stramme spieren en stijfheid, bij PMS en ouderdomsklachten, verlichting geven bij hoofdpijn, rug- en nekpijn en daarnaast versterkt het de zelfgenezende vermogens van het lichaam en helpt stress en slapeloosheid te verminderen.

Massage is niet alleen een weldaad voor je spieren en weefsels, het zorgt ook voor innerlijke rust en is goed voor je algemene gezondheid. Door massage zal de energiestroom in je lichaam verbeteren waardoor je je beter, vitaler en energieker kunt gaan voelen, het lymfesysteem wordt geactiveerd waardoor afvalstoffen je lichaam sneller verlaten (genoeg water drinken!). Je immuunsysteem wordt versterkt en de aanmaak van oxytocine en serotonine, de zgn. gelukshormonen wordt gestimuleerd waardoor je zelfs nog dagen erna, de positieve effecten kunt merken. Je huid, ons grootste orgaan, wordt daarnaast ook nog gevoed met heerlijke natuurlijke olie en er vindt een betere doorbloeding plaats.

Na een massage is je ademhaling dieper, zijn spieren en pezen soepeler, wordt het lichaam beter doorbloedt, wordt de afvoer van afvalstoffen gestimuleerd en komt er rust in je hoofd.

Er zijn inmiddels veel verschillende soorten massages waarvan de wellness (ontspannings) massage een hele bekende is. Deze lichaamsmassage is direct op de huid, waarbij een goede natuurlijke olie wordt gebruikt die ook verzorgend werkt voor je huid.

In een aantal gevallen en om o.a. verergering van medische klachten te voorkomen mag er NIET worden gemasseerd bij: koorts, griep, keelontsteking, pijn (behalve spierpijn), ontstekingen, besmettelijke huidziekten, infectieziekten, steenpuist(en), extreme vermoeidheid/burn-out, bij gebruik van drugs, alcohol of bij zwangerschap (1e drie maanden) of in de aanlooptijd om zwanger te worden.

Bij spataders (belasting van de vaatwand), blessures of verwondingen, kalknagels of schimmelziekten kan het betreffende lichaamsdeel niet gemasseerd worden, de rest van het lichaam wel.

In een aantal gevallen zoals bij o.a. reuma, artritis en oedeem, dient de techniek en de druk bij de massage te worden aangepast.

In geval van hoge/lage bloeddruk, hartklachten, oedeem, trombose, gebruik van bloedverdunners, osteoporose, antidepressiva of antibiotica, bij kanker of herstel na ziekte of operatie en bij twijfel of er wel of niet gemasseerd mag worden adviseer ik u eerst met uw behandelend arts/therapeut te overleggen of massage voor u mogelijk is.

Massagepraktijk BlueSky | Pomona 13 | 6681 PD Bemmel | Tel. 06-51156114 | info@massagepraktijkbluesky.nl | KvK nummer 65249100